Ikona Sygnanet

Bezpieczny formularz do wysyłania zgłoszeń

Opisz szczegółowo zdarzenie lub problem, z którym chciał(a)byś nas zapoznać.

Uzupełnij poniższe dane

Dane zgłaszającego
Dane osoby/osób, które dopuściły się lub mogą dopuścić się naruszenia prawa
Opis naruszenia prawa
Zaznaczenie okienka stanowi o wyrażeniu zgody na przetwarzanie podanych danych osobowych, w związku z dokonywanym zgłoszeniem. Przed zaznaczeniem należy zapoznać się z treścią Informacji dotyczącej przetwarzania danych osobowych zamieszczonej poniżej. Zaznaczenie to jest dobrowolne, przy czym brak wyrażenia tej zgody spowoduje brak możliwości dokonania zgłoszenia. Niniejszą informację otrzymałeś w związku z obowiązkami określonymi w art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z dnia 4 maja 2016 r. L 119/1). Administrator danych Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Prezydent Wrocławia. Można się z nami skontaktować w następujący sposób: - listownie na adres: Prezydent Wrocławia, Urząd Miejski Wrocławia, pl. Nowy Targ 1-8, 50-141 Wrocław, - przez e-mail: wkn@um.wroc.pl, - telefonicznie: +48 71 777 92 35. Cele przetwarzania danych Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe, aby umożliwić zgłoszenie naruszenia prawa, przyjęcia zgłoszenia, podjęcia ewentualnych działań następczych i prowadzenia rejestru zgłoszeń. Podstawy prawne przetwarzania Będziemy przetwarzać Pani/Pana dane osobowe na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów (Dz. U. z 2024 r. poz. 928) w związku z art. 6 ust. 1 lit. c rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO). Ochrona danych osobowych sygnalisty Dane osobowe sygnalisty, pozwalające na ustalenie jego tożsamości, nie podlegają ujawnieniu nieupoważnionym osobom, chyba że za wyraźną zgodą sygnalisty. Szczególne przypadki, gdy może dojść do ujawnienia danych osobowych sygnalisty Do ujawnienia danych osobowych sygnalisty może dojść w przypadku, gdy ujawnienie jest koniecznym i proporcjonalnym obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa w związku z postępowaniami wyjaśniającymi prowadzonymi przez organy publiczne lub postępowaniami przygotowawczymi lub sądowymi prowadzonymi przez sądy, w tym w celu zagwarantowania prawa do obrony przysługującego osobie, której dotyczy zgłoszenie. Przed dokonaniem ujawnienia, właściwy organ publiczny lub właściwy sąd powiadamia o tym sygnalistę, przesyłając w postaci papierowej lub elektronicznej wyjaśnienie powodów ujawnienia jego danych osobowych, chyba że takie powiadomienie zagrozi postępowaniu wyjaśniającemu lub postępowaniu przygotowawczemu, lub sądowemu. Okres przechowywania danych Będziemy przechowywać Pani/Pana dane, w związku z przyjęciem zgłoszenia lub podjęciem działań następczych oraz dokumenty związane z tym zgłoszeniem, przez okres 3 lat po zakończeniu roku kalendarzowego, w którym przekazano zgłoszenie zewnętrzne do organu publicznego właściwego do podjęcia działań następczych lub zakończono działania następcze, lub po zakończeniu postępowań zainicjowanych tymi działaniami. Po upływie tego okresu dane osobowe zostaną usunięte, a dokumenty związane ze zgłoszeniem zniszczone. Dane osobowe nie podlegają usunięciu, a dokumenty związane ze zgłoszeniem zniszczeniu w przypadku, gdy dokumenty związane ze zgłoszeniem stanowią część akt postępowań przygotowawczych lub spraw sądowych lub sądowoadministracyjnych. Odbiorcy danych Pani/Pana dane osobowe zostaną udostępnione podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. Dodatkowo dane mogą być dostępne dla usługodawców IT wykonujących zadania na zlecenie Administratora w ramach świadczenia usług serwisu, rozwoju i utrzymania systemu informatycznego. Prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych Przysługują Pani/Panu następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych: - prawo dostępu do Pani/Pana danych osobowych, - prawo żądania sprostowania Pani/Pana danych osobowych, - prawo żądania ograniczenia przetwarzania Pani/Pana danych osobowych. Aby skorzystać z powyższych praw, musi Pani/Pan skontaktować się z Administratorem danych (dane kontaktowe powyżej) lub Inspektorem Ochrony Danych (dane kontaktowe poniżej). Inspektor Ochrony Danych W Urzędzie wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych – Sebastian Sobecki. Jest to osoba, z którą można się kontaktować w sprawach dotyczących przetwarzania Pani/Pana danych osobowych oraz korzystania z przysługujących Pani/Panu praw związanych z przetwarzaniem danych. Z Inspektorem można kontaktować się w następujący sposób: - listownie na adres: al. M. Kromera 44, 51-163 Wrocław - przez e-mail: iod@um.wroc.pl - telefonicznie: 71 777 77 24. Prawo wniesienia skargi do organu Przysługuje Pani/Panu także prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Załączniki

  • Brak załączników

Twoje zgłoszenie zostanie zaszyfrowane i przekazane bezpiecznie do odbiorcy (osoby wyznaczonej w naszej firmie).

Potrzebujesz więcej informacji w temacie zgłaszania nieprawidłowości i ochrony zgłaszających? Zapoznaj się z zasadami zgłoszeń w naszej firmie.

Jeśli chcesz uzyskać inne informacje na temat sygnalizowania, wejdź na pomocdlasygnalisty.pl. Na tej stronie możesz także otrzymać wstępną, darmową poradę prawną w sprawie zgłoszenia.